keskiviikko 16. kesäkuuta 2010

Ompelua



Eilen sain kirjastosta ihanan kirjan, jonka bongasin Elämää pohjolassa-blogista, kiitti Katariina!
Tää oli just ku mulle tehty, helppoja ohjeita kivoihin lastenvaatteisiin!
Ja hetihän sitä oli pakko kokeilla vaikka oli jo myöhäinen ilta,
tuotoksena syntyi fleecehousut tytölle. Perushousujen kaavalla tein mutta kavensin mallia aika reilustikin, tosi istuvat ja hyvät tuli ja aika nopeasti, tosin mulla on saumuri käytössä ja fleeceä kun ei tarvii silitellä välissä. Mansikka applikoinnin tein vielä lahkeesen niin tuli vähän yksityiskohtaa. Joudun kiinnittämään sen siksakilla, kun mulla ei ollut liimakangasta käytössä, mut ihan ok on näinkin.
Tästä kirjasta täytyy tehä vielä paljon muutakin, kankaita on onneks paljon vielä jäljellä :) Kun olen nyt siinä ostolakossa, niin ei parane mennä lähellekkään mitään kangaskauppoja!
Viikonloppuna sain kyhäiltyä kasaan tilkkupeiton. Ja koska olen laiska ja kärsimätön niin tein sen isoista tilkuista ;)
Mutta kiva siitä tuli. Mulla on tosiaan ollu vanut ja kaikki varastossa jo viimekesästä lähtien, joilloin sain ns. "tilkkuherätyksen". En kuitenkaan tätä ennen saanut tehtyä kuin pikkupeiton tytölle.

Meillä sisustaminen etenee tosi hitaasti, kun tällä hetkellä budjetti on senmoinen että tuunataan vanhaa eikä osteta uutta.. Hitsin autorempat ja muut sisutusrahaani syövät kiusat!
Pikkuhiljaa kalusteet vaihtavat väriä ja tekstiilejä syntyy.. Mutta onneksi meillä oli vanhassa kämpässä kivat kalusteet ja vielä puisia, niin että niistä kyllä saa maalaamalla tosi kivoja!


Eilen kun tulin töistä kotiin minua odotti yllätys:
Mies oli laittanut ne ostamani kattolamput paikalleen! Ihanaa. Ei sekään miesparka kerkeä kaikkea aina tekemään, kun rakentamista on niin paljon, mutta oli mun mieliksi laittanu :)
Ja olivat vielä keränneet tytön kanssa kukan metsästä ja lämmittäneet pakastepizzaa, ateria odotti pöydässä :) Osaa mies kyllä laittaa ihan "oikeaakin" ruokaa...

Iloista ja aurinkoista viikkoa toivotellen


4 kommenttia:

  1. Housuista tuli hienot:) Mun ompeluinto odottaa vielä tuloaan..
    Teidän keittiössä näyttää tosi kivalta, aivan ihanat ruokapöydän tuolit!

    VastaaPoista
  2. Kiitos! Mulla onkin nyt taas ompelukausi meneillään, pitkään minäkin odotelin taas uutta intoa. Kyllä se sieltä tulee!
    Ne tuolit ja pöytä olikin ainoat huonekaluhankinnat meidän muutossa :)

    VastaaPoista
  3. Ihanat noi huosut :) Mä just tilasin tuon samaisen kirjan ja odottelen sitä kuumeisesti. Tosin tota ommeltavaa riittäisi jo muutenkin :)

    VastaaPoista
  4. Hyvän kirjan oot tilannu:) Siinä onkin ihania ohjeita vauvoille, Mulla on kans monta juttua mielessä mitä vois tehä, nyt oonkin alkanu "purkamaan vyyhtiä" niin sanotusti :)

    VastaaPoista