lauantai 19. toukokuuta 2012

Illan mietteitä


On aivan ihanaa kun kesä tulee ja on valoisaa myöhään illallakin vielä. Napsasin tämän kuvan meidän makkarin parvekkeelta yhdeksän aikaan illalla, juuri kun tyttö oli nukahtanut. Näin valoisaa vielä!

Otin samalla uuden profiilikuvankin itsestä ja oli kyllä pakko tehdä siitä mustavalkoinen, kun huomasin miten kamala väritön pää mulla on.
Olen lopettanu hiusten värjäämisen ns. normaaleilla hiusväreillä. En enää uskalla/halua laittaa niitä päähäni. Minä olen kuitenkin ollut kampaajana vuosia ja käyttänyt sekä itselle että muille, joten niitä kemikaaleja olen varmasti annokseni saanut. Viimeksi laitoin hennavärin, mutta se ei pysynyt kauaa ja nyt on taas niin hailakka väri että..
Seuraavaksi aioin kokeilla uutta reseptiä kasvivärjäämiseen.

Kiinnostaako teitä luonnonkosmetiikka ja luonnonmukaiset hiusvärit? 
Käytättekö luomu- ja ekotuotteita?


Kiinnostaisiko postaus hennavärjäyksestä?

Huomenna näytän teille yhen ihanan kaapin, jonka "varastin" äitini varastosta..!


Suvimarja


torstai 17. toukokuuta 2012

Haastetta

Heippati vaan,
Tänään päivä menikin töissä, meillä oli Hyvinkäällä sellainen helatorstain tapahtuma, ja meillä oli liike auki. 
Tosi vilkasta oli :)Huh
Ja siellä Hyvinkään oma IDOLS voittaja Diandrakin kauniisti lauloi :)Siis siellä tapahtumassa ei meidän liikkeessä.. ;)

Olipas kiva huomata, että kommentteja oli vanhoilta blogitutuilta
tullutkin! Kivaa kun muistatte, täytyy tulla teidän kuulumisia kanssa katsomaan illemmalla.

Anu Vintage Sunflower blogista jätti minulle haasteen, johon nyt heti ajattelin vastata!

Tässä ovat ANUn kysymykset:

1. Minkä on lempivuodenaikasi?
V: kevät ja kesä, olen lämpimän ilman ystävä

2. Mikä on elämäsi tähän asti merkittävin tapahtuma?
V: tietysti oman lapsen syntymä, mikään ei sen edelle mene
 

3. Mistä et mistään hinnasta luopuisi?
V: perheestä ja rakkaista ihmisistä. Materiasta jos puhutaan niin, piano on mulle tärkeä kapistus..

4. Oletko pessimisti, optimisti vaiko realisti?
yleesä optimisti, mutta pessimismi iskee aika ajoin ;)

5. Elätkö unelmaasi vai unelmoitko elämääsi?
Molempia, hetkestä riippuen

6. Onko sinulla lemmikkiä?
Meillä on lelukoira Sanna, erittäin helppohoitoinen tapaus.. :P

7. Miten rentoudut?
Pään saa tyhjäksi stressistä, kun laulaa tai soittaa. Silloin keskityn vain siihen ja muut asiat jää. Lisää myös hyvänolon tunnetta tehokkaasti
 

8. Facebook vai Twitter?
facebook, twitterista en ymmärrä mitään

9. Youtube vai Spotify?
Youtube, videot on kivoja

10. Mikä oli lapsuuden haaveammattisi?
Lentoemäntä, minusta ei kuitenkaan koskaan sitä tullut

11. Mitä haluat sanoa minulle?
Kiitos tästä haasteesta, Hyvät kysymykset. Ihanaa kevättä sinulle Anu! 


Tämän olisi voinut jakaa eteenpäin, mutta mulla ei nyt runosuoni kuki ja en keksi omia kysymyksiä... joten tällä kertaa jää jatkamatta.




Nyt täytyy lähteä hakemaan meidän iso kolmevuotias kaverin luota, siellä hän on nyt ekaa kertaa kaverilla yksin, meidän vauva!




terkuin
SUVI



keskiviikko 16. toukokuuta 2012

Paluu blogiin

Heippa,
Pitkään aikaan en olekaan kirjoitellut, saatikka lueskellut blogeja.
Jotenkin on ollut niin paljon kaikkea, että ei ole kerennyt. Blogia en kuitenkaan pois ole laittanut, joten ajattelin tänne jotain silloin tällöin postailla.


Meillä alkaa tänä kesänä autotallin rakennus ja pihaa olisi tarkoitus laitella kuntoon, vihdoin ja viimein!
Joten pihasta varmaan tulee juttua ja sitten on tietysti noita sisustusprojekteja..
 
Mulla olisi tähän kaappiin ihanat uudet vetimet, kun vain saisi aikaiseksi maalata sen sen ensiksi.
 
Katsotaan nyt mitä tästä mun bloggailusta taas tulee, mutta nyt väsyttää sen verran että nukkumaan tästä on lähettävä..

Palataan!

Suvi


lauantai 15. lokakuuta 2011

Tuoleja ja löpinää

 Heippa!
Tässä nämä tuolit nyt on. Alunperin olivat tummanruskeaa puuta. Nämä tosiaan saatiin ystäviltä, kun mies oli siellä muuttoapuna! Pöydän maalasin jo kesällä ja laitoin pintaan mehiläisvahan, niin se on tosi helppo pyyhkiä ja pitää puhtaana. Nämä tuolit mies maalasi tuossa pari viikkoa sitten ruiskulla.
 Olen nyt alkanu käyttää otex-pohjamaalia alle sellaisiin kalusteisiin, jotka joutuu kovalle kulutukselle. Ja se onkin osoittanut toimivuutensa! Pöytä on kestänyt tosi hyvin vaikka on ollu kovalla käytöllä.
Haisee kamalalle, mutta toimii! Pohjatöissä voi siis vähän laiskotella
 Elloksesta tulikin uudet valkoiset istuintyynyt, mutta ne ei ole vielä päässeet käyttöön(kuvissa vanhat). Ajattelin painaa niihin jotkut kivat tekstit, kun veljellä on sellainen prässi millä saa kuvia ja tekstejä painettua kankaisiin. Kokeilinkin sitä jo muutamaan juttuun, niistä myöhemmin kuvia, kun ovat käyneet pesussa.

 Elloksesta tuli sohvalle uudet tyynyn päälliset, ne on tosi kivat! Ja kaapista löytyi noita raidallisia ikean päällisiä, jotka sopii mainoisti yhteen.


Mitähän tekstiä niihin keittiön istuintyynyihin painaisi? Onko ehdotuksia?
Noissa vanhoissahan on vuosiluku ja jotain numeroita. Haluisin jotain vaikka ranskankielistä tekstiä, tai muuta tuohon tyyliin sopivaa.
Mies ehdotti:"mousse au chocolat" ja sit sellanen suklaaraita :D
(ei ehkä paras pyllyn alle....)

Kaikille mukavaa viikonloppua!
Täällä on ainakin nätti ilma, nautitaan vielä kun niitä riittää!

torstai 6. lokakuuta 2011

Pitkästä aikaa


Heippa kaikille!
Tämä blogin päivitys on jäänyt kokonaan, kun meillä on jotain kummallista vikaa mun pikku läppärissä. 
Täytyy vissiinkin alkaa tekemään päivityksiä täältä toiselta koneelta.
Sitten mulla hajosi vielä kamerakin ja bloggailu on hieman tylsää ilman kuvia, eikös niin? 

Ihanaa huomata,että täällä on kuitenkin ollut kävijöitä sillä välin ja
joitakin uusia lukijoitakin on ilmaantunut, tervetuloa!

Kesäkin tässä jo vierähti ja ollaan nyt päästy mukavasti asettumaan yläkertaan.
Alakerrassa jotain pientä uudistustakin on tullut, kuten nämä keittiön tosi kivat lamput!
 Me saatiin myös oikein nätit ruokapöytä ja tuolit ystäväpariskunnalta ja nyt ne odottaa tuolla paikalleen laittoa, jospa sitten viikonloppuna laittelis paikoilleen. 
Elloksesta tilasin sellaiset valkoiset röyhelöpäälliset tuoleihin :)

On ollut ihanaa kun alakerrassa on tosi väljää nykyään, eikä joka paikassa tavaraa ja leluja. 
Makkari muutti ylhäälle samoin suurin osa leluista. Ja nyt on mukava kun saatiin ns. toinen olohuone yläkerran aulasta. Täytyypä sieltäkin laitella kuvia teille!


Entinen makkarikin on nyt aika avara, siirsimme sinne pianon tuosta olohuoneen puolelta.
Nyt sillä on arvoisensa paikka! 
Ennen se olikin liian lähellä takkaa. Nyt sitten vaan viritys vielä talveksi ja 
eikun pimpauttelemaan!

Nyt pitää lähteä nukkumaan, että jaksaa huomenna herätä hammaslääkäriin, apuva!

torstai 23. kesäkuuta 2011

Meidän talo on valmis! (kuvia yläkerrasta)

 Tarina alkoi vuonna 2006, kun ostimme tontin vanhempieni naapurista.
Silloin tiedettiin, että ihan heti ei päästäsi rakentamaan, koska asemakaava oli valmistumassa alueelle ja poikkeamislupia ei myönnetty.
Mutta haaveilu ja suunnittelu alkoi...
 Ja siinä sitten kesti ja kesti...pari vuotta siinä vierähti.

Tasan kolme vuotta sitten, juhannuksena 2008 saimme rakennusluvan.
Aloitettiin pohjien ja kellarin teko. 
Syyskuun alussa 08 meille tuli talopaketti Simons Elementsiltä.
Sellainen missä on ulkoseinät valmiina, suurelementti.
Kattoon otettiin aluskatteen asennus.
Sisältä ihan karu..

 Talo näytti jo talolta ulkoapäin, mutta ei sitä arvaakaan kuinka pitkä matka siitä on valmiiseen!
Miten monta työtuntia ja työvaihetta.
Mies on tehnyt itse melkein kaiken tuosta eteenpäin ja opetellut siinä samalla.

 Ja hyväksi onkin oppinut, toinen talo tulisi paljon helpommalla nyt .. ;)
Luonnekin siinä sopivasti pehmennyt..
Tyttökin meille kerkesi tämän aikana syntymään.. 08 syksyllä saatiin ihana vauveli.
Nyt tuo "vauveli" sai ihka oman huoneen. (yllä kuvassa)

Ensimmäinen etappi saavutettiin, kun päästiin muuttamaan taloon 
maaliskuussa -10. Sitä ennen oltiin majailtu 5 kuukautta vanhempieni alakerrassa.

 Ja nyt vihdoin, pitkän haaveilun ja odotuksen (ja tietty hikisen uurastuksen) jälkeen talo on valmis!
Epätoivoisia ajatuksiakin on matkan varrella ollut, mutta ollaan huomattu että hermo kestää paremmin kun ajattelee vain vaihe ja etappi kerrallaan projektia.

Nyt nautitaan jo työn hedelmistä, mutta tämä tarina ei lopu vielä..
Työt jatkuvat pihalla ja kellarin laitossa!


Mahtavan ihanaa juhannusta kaikille!
 
 
 
P.S. kiitos kaikille edelliseen kommentoineille,en taaskaan päässyt lisäämään kommenttia, kun bloggeri tökkii siinä kohtaa. Ja AnnaO, yritän päästä blogiisi katsomaan kunhan vain tekniikka sallii.
(tekstien lisääminen onnistuu ihme kyllä.. :P)